Je komt naar bijles om weer betere cijfers te halen voor Frans. Om dat te bereiken help ik je met onderdelen die je moeilijk vindt. Is dat de grammatica? Dan gaan we daar extra naar kijken. Vind je woordjes leren lastig? Dan werken we daar aan. Maar ik besteed ook altijd veel aandacht aan je motivatie. Als je Frans leuk vindt ben je gemotiveerd om eraan te werken en dan volgen de goede resultaten meestal vanzelf.
Hoe doen we dat allemaal? De basis is je eigen lesmethode. De bijles sluit steeds aan bij wat je nu voor school moet doen. Heb je volgende week een overhoring? Dan gaan we nu samen de stof van die overhoring doornemen. Heb je een opdracht opgekregen, bijvoorbeeld om een vlog te maken? Dan werken we daar samen aan. Zo zie je zo snel mogelijk resultaat in je cijfers.
Als je boek niet genoeg uitleg geeft dan grijpen we naar ander materiaal. Ik ben creatief aangelegd, daarom maak ik vaak zelf oefeningen, opdrachten of lessen. Dat kan van alles zijn. We gaan bijvoorbeeld een Franstalig liedje luisteren. Wat zingen ze, kun je het verstaan, wat zou het betekenen?
Of we spelen een kaartspel. Uiteraard zijn de kaarten in het Frans en spreken we tijdens het spel alleen maar Frans. Zo ben je eens op een andere manier met de taal bezig. Dat helpt enorm om Frans weer leuk te gaan vinden, omdat je merkt dat je dat eigenlijk best kunt.
Bijles Frans helpt je ook bij andere vakken. Ik merk dat veel leerlingen moeite hebben met grammatica-onderwerpen als zinsontleding en woordsoorten. Als dat bij jou ook zo is dan help ik je meteen daarmee. Daar profiteer je bij Nederlands en bij de andere vreemde talen ook van. En de tips en trucs om je Franse woordjes makkelijker te leren kun je zo toepassen bij Engels en Duits.
Momenteel begeleid ik al leerlingen van de middelbare scholen in de wijk Leidsche Rijn, zoals het Leidsche Rijn College en het Amadeus Lyceum. Ook leerlingen van het Niftarlake College in Maarssen, het SvPO, het St-Gregorius College en het Stedelijk Gymnasium in Utrecht en van het Minkema College in Woerden weten me te vinden.